poniedziałek, 1 grudnia 2014

Odchodząc troszkę od tematu.. Liebster Blog Award.

 Za nominację (jakże niespodziewaną) bardzo dziękuję Natalii, mając jednocześnie nadzieję, że moje odpowiedzi nie uśpią was w pierwszym zdaniu. Nie ma co się rozczulać nad zawiłością całego przedsięwzięcia (chyba już wszyscy znają zasady) i brać się do pracy.



Pytania i moje odpowiedzi:

1. Jakie są twoje nawyki czytelnicze?
Nie wiem czy to istotne, ale czytam w łóżku, pod kocem (teraz również kołdrami gdyż strasznym "nogotrzepem" zimowym jestem), od jakiegoś czasu używam zakładki (wcześniej zaznaczałam każdym skrawkiem papieru, który mi wpadł w ręce), czasami piję herbatę (zawsze zieloną) i zajadam się czekoladą (przeważnie gorzką). Nie zaginam kartek, obok łóżka po lewej stronie mam stosik wstydu (nieprzeczytane książki). Staram się nie kupować dla kupowania, tylko najpierw przeczytać co mam a później szaleć (z różnym skutkami). Czytam na uczelni, na przystanku, w parku. I tak, często wącham książki (powinnam zacząć się leczyć pod tym względem).

2. Napisz jedną rzecz o sobie, o której nikt w wirtualnym świecie nie wie.
 Mam dwie książkowe, a ponieważ nie wiem, którą wybrać.. 1. w swoim życiu czytelniczym tylko jedna książka doprowadziła mnie do załamania i musiałam ją odłożyć nieprzeczytaną 2. Piszę książki, właściwie zaczynam pisać ale przy zakończeniu zawsze odpadam, więc mój pokój jest sekretnym schowkiem dziesiątek niedokończonych książek (które nie ujrzą światła dziennego, powstają dla samozadowolenia)

3. Podaj trzy ulubione słowa i wyjaśnij swój wybór.
Fascynujące, skądże, zapewne. Pierwsze jakie mi przyszły na myśl. Nie znam powodu, ale przeczytajmy je raz jeszcze.. Czy nie kipią sarkazmem? Zagadka rozwiązana. 

4. Jaka jest twoja ulubiona pora roku?
Wiosna. Tak po prostu,

5. Najlepszy moment twojego życia?
Ciężkie pytanie, bo było ich trochę. Każde wzięcie dobrej książki do rąk jest najlepszym momentem życia, ale ubiorę to w inne słowa. Myślę, że najlepszym momentem życia jest życie samo w sobie. Amen.

6. Na co zwracasz uwagę wybierając książkę, którą chcesz przeczytać?
Są autorzy, z którymi "lecę w ciemno" (np. King, Grisham), ale nie będę udawać, że okładka książki mnie nie przyciąga. Wygląd ma znaczenie (przynajmniej na początku, później przychodzi czas analizy i nawet okładka nie pomoże). Czytam też blogi, szukam ciekawych tytułów, śledzę rozdania nagród. Czasami książka sama mi wpada w ręce. Najważniejsza jest ciekawa historia, pierwsze strony przeczytane na szybko (styl pisania) i własne przyśpieszone lub nie bicie serca.

7. Na kogo spotkanie autorskie wybierzesz się jutro, gdybyś miała taką możliwość?
Stephen'a King'a. Wiem, że to oklepana odpowiedź, ale ten facet po prostu bardzo dobrze pisze. Poza tym, widzieliście jakiś wywiad z nim? Polecam.

8. Przyznaj się w tej chwili do jakiego domu w Hogwarcie należysz?
Domu w czym? Ok. Zgrywam się. Stawiam, że chodzi o Harrego Pottera? Nie przeczytałam. Ani. Jednej. Książki. o. Harrym. Potterze. Co więcej, obejrzałam chyba trzy filmy z całej serii, także.. Nie znienawidźcie mnie.

9. Najlepszy sposób na doła?
A kto ma czas na doły?;)

10. Jakiego gatunku byłaby twoja książka?
Fantastyka wymieszana z horrorem. Ale ! Zdarza mi się pisać obyczajówki przy głębszych przemyśleniach.

11. Jaki zapach kojarzy Ci się z dzieciństwem?
Truskawek i cynamonu.


Moje pytania dla Was (chętnych wziąć udział w zabawie zapoznawczej):
1. Książka, która wpłynęła na twoje życie i gust czytelniczy.
2. Jaki jest Twój ulubiony autor i dlaczego?
3. 10 książek, które są według Ciebie niedoceniane.
4. 5 książek, które poleciłbyś/-łabyś początkującym książkomaniakom.
5. W jakiej pozycji lubisz czytać?
6. Jaką postacią z książki chciałbyś/-łabyś być?
7. Kiedy zacząłeś/-łaś pochłaniać książki z uporem maniaka?
8. Co zachęciło Cię do założenia bloga o tej tematyce?
9. Jaka jest książka, która według Ciebie jest przereklamowana?
10. Horror czy romans?
11. Najlepsza adaptacja filmowa książki to...?

Nominowane blogi:
http://booksonmymind.blogspot.com/
http://recenzje-panny-indyviduum.blogspot.com/
http://czytadlatetiisheri.blogspot.com/
http://vegaczyta.blogspot.com/

Nie zabijajcie mnie za nominację, kto chce może wziąść udział;)

4 komentarze:

  1. Rzucę "żartem" mojego kumpla, wielkiego fana Audi - dobra odpowiedź na pytanie o trzech słowach by było "audi, turbo, quattro". :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dziękuję za nominacje, czuję się wyróżniona! :) Odpowiem na Twoje pytania jakoś w przyszłości, muszę mieć "wenę" do takich zabaw, a Twoje pytania są podchwytliwe :P Dobra robota. Dam Ci znać o odpowiedziach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje upodobania czytelnicze są wręcz identyczne, tylko niestety gdy trafi się dobra okazja kupuję książki, nie zważając na to, że mam cały regał nieprzeczytanych :D A do Pottera zachęcam! Na niego nigdy nie jest za późno. :)

    OdpowiedzUsuń